الجزایر پیش نویس قطعنامه توقف کشتار در رفح را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌کند واکنش معاون بایدن به حمله اسرائیل به رفح مکرون: آماده ام کشور فلسطین را به رسمیت بشناسم اما در زمان مناسب وکیل امیرحسین مقصودلو: تتلو فعلا آزاد نمی شود | به برخی از احکام صادره اعتراض کرده است صدر اعظم آلمان: بمباران اردوگاه پناهجویان در غزه غم انگیز است عزت الرشق: جهانیان فریب صهیونیست‌ها را نمی‌خورند | نتانیاهو تشنه خون است اعلام آمادگی مکزیک برای پیوستن به آفریقای جنوبی در شکایت از رژیم صهیونیستی آمریکا: به فشار برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای ادامه می‌دهیم وقوع حادثه دریایی جدید در اطراف یمن (۸ خرداد ۱۴۰۳) رسانه های رژیم صهیونیستی : اسرائیل در فهرست سیاه سازمان ملل قرار می گیرد یک روز سیاه دیگر برای نظامیان صهیونیست در غزه (۸ خرداد ۱۴۰۳) حملات متعدد مقاومت فلسطین علیه صهیونیست‌ها در نوار غزه (۸ خرداد ۱۴۰۳) وحیدی: مصیبت از دست دادن آیت الله رییسی برای ما سخت بود نگرانی شدید دموکرات‌ها نسبت به چشم‌انداز پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا تحویل کمک از طریق دریا به غزه را تعلیق کرد «بورل» شهادت رئیس جمهور فقید ایران و یارانش را تسلیت گفت دبیرکل سازمان ملل حمله اسرائیل به رفح را محکوم کرد | گوترش خواستار آتش بس فوری شد نشست تخصصی «بایدها و نبایدهای هشتم تیر» در مشهد برگزار شد مصر بار دیگر تعامل با تل‌آویو در گذرگاه رفح را رد کرد سردار قاآنی با سرپرست وزارت امور خارجه دیدار کرد
سرخط خبرها

امید آفرینی مهمترین دستاورد همگرایی سران سه  قوه

  • کد خبر: ۸۶۴۱۶
  • ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
امید آفرینی مهمترین دستاورد همگرایی سران سه  قوه
این روزها همفکری و هم اندیشی سران سه قوه و برگزاری جلسات منظم توسط آنها برای بررسی و حل مشکلات در بین مردم امید آفرینی کرده و باعث شده که اتفاقات خوبی در صحنه مدیریت کشور بیفتد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ با ورود حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی به پاستور و حضور حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در رأس دستگاه قضا و مجموعه تغییراتی که در سطوح عالی مدیریتی کشور به دنبال آن رخ داد، فصل جدیدی در عرصه حکمرانی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است.

همگرایی قوا در کشور، از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این فصل جدید حکمرانی در کشور است، به گونه‌ای که مجموعه اقدامات هریک از قوا نه فقط به تنهایی بلکه در راستای همکاری با دیگر قوا، منجر به حل پاره‌ای از مشکلات کشور شده و همین موضوع نیز رضایت عمومی و امید به آینده را به دنبال داشته است.

با این حال، انتظارات فزاینده و انباشت مشکلات گذشته، کار جهادی و انقلابی می‌طلبد و مجموعه اقدامات سه قوه در روز‌ها و ماه‌های گذشته، ارزیابی کارشناسان و چهره‌های سیاسی، حاکی از آن است که از وضعیت موجود به سمت وضعیت مطلوب در حرکتیم.

تحول در نوع حکمرانی اسلامی

زهره سادات لاجوردی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس، در گفتگو با «برنا» درباره اهمیت سفر‌های استانی رئیس جمهور در گره گشایی از مشکلات مردم و حل مشکلات استان‌ها گفت: سفر‌های استانی که در دولت سیزدهم به صورت جدی پیگیری شده، تحولی مهم در نوع حکمرانی اسلامی است. تجربه این گونه سفر‌ها در دوره‌های قبل نیز وجود داشته، اما در دولت آقای رئیسی در بازه زمانی کوتاه، سفر‌های متعددی انجام شده است که رکوردی تاریخی محسوب می‌شود.

اهمیت این سفر‌ها از جهات مختلف قابل ملاحظه است؛ اولا ریل گذاری جدیدی در نوع حکمرانی و تعامل با مردم در حال شکل گیری است. نظارت میدانی دولت بر جریان امور و عملکرد مدیران استانی و منطقه‌ای در صورتی که به صورت مستمر باشد، حتما در بهبود عملکرد‌ها مؤثر خواهد بود. وقتی مدیران بدانند که عملکردشان از نزدیک هم رصد خواهد شد، طبیعتا در پیگیری امور و انجام مسئولیت‌ها دقت بیشتری خواهند کرد.

همدلی و هماهنگی قوا باعث شده مردم امیدوارتر از پیش باشند

ابوالفضل ظهره وند، کارشناس مسائل سیاسی، در گفتگو با «باشگاه خبرنگاران جوان»، درباره میزان رضایت مردم از دولت سیزدهم گفت: مهم‌ترین عامل در تغییر نظر مردم، امیدواری آنان به عملکرد دولت سیزدهم و تغییر جهت گیری‌های کلی و رویکرد دولت است که هم در حوزه سیاست خارجی در قبال مسئله برجام دیده می‌شود و هم ازسوی دولتمردان مکرر تأکید می‌شود که سفره مردم به مذاکره و برجام گره زده نمی‌شود.

رویکرد بعدی، تغییر رویکرد دولت در موضوع سیاست داخلی است که قصد دارد به ظرفیت‌های داخلی و ملی توجه کند و مردم را سرور و آقای ملت بداند و حقیقتا همه این موارد در سفر‌های استانی رئیس جمهور به وضوح دیده می‌شود. این نکته، بسیار مهم است؛ زیرا مردم احساس می‌کنند صدایشان شنیده می‌شود؛ بنابراین دو مؤلفه روحیه و امید بین مردم شکل گرفته است و مردم امیدوارند که در شرایط سخت کنونی که دولت یک زمین سوخته و در اصل تورم بیشتر ۴۰ درصد و بدهی‌های بسیار زیاد را از دولت قبل دریافت کرده است، مسائل و مشکلات در این دولت حل شود.

وی در ادامه درباره جلسات مستمر سران سه قوه و تأثیر آن بر حل مشکلات مردم گفت: در گذشته هم جلساتی مثل جلسات سران سه قوه برگزار می‌شد، اما تفاوتی که این جلسات با گذشته دارد، هماهنگی و همدلی بین قواست. زمانی که عملکرد قوه قضاییه و مجلس را مشاهده می‌کنیم و مواضع حجت الاسلام اژه‌ای و آقای قالیباف را می‌بینیم، با مواضع دولت یکسان است. مجموع اقدامات این سه قوه باعث شده است مردم امیدوارتر از پیش باشند.

هماهنگی و همفکری کم نظیر قوا، فرصتی برای حل مشکلات مردم

یعقوب رضازاده، نماینده سلماس در مجلس، نیز در نطق میان دستور خود در جلسه علنی روز گذشته بهارستان، با بیان اینکه این هماهنگی و همفکری سه قوه بعد از پیروزی انقلاب کمتر دیده شده است، از رئیس جمهور خواست به وضعیت معیشت، اقتصاد و اشتغال مردم رسیدگی کند. وی در ادامه ضمن تشکر از رئیس جمهور برای سفر به استان‌های محروم، مرزی و مناطق زلزله زده و توجه به واکسیناسیون عمومی گفت: مطالبه مردم، رسیدگی به وضعیت معیشت، اقتصاد و اشتغال جوانان است. باید این دو مطالبه را محقق کنید و هیچ بهانه‌ای برای کارشکنی وجود ندارد و هر سه قوه هماهنگ و همفکر هستند.

تحرک بیشتر برای رفع مسائل استان‌ها

سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور هم روز گذشته در جمع شورای فرهنگی بروجرد که در محل معاونت پارلمانی ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: با روحیه‌ای که آیت ا... رئیسی دارند، تحرک و پویایی بیشتری را در کشور شاهد هستیم و مسائل استان‌های مختلف بررسی و به تدریج رفع خواهد شد. نسل امروز شاید خبر نداشته باشد با چه سختی و مشکلاتی، مسیر انقلاب طی شده و چه تلاش‌هایی صورت گرفته است تا کشور به دست دشمن نیفتد؛ این‌ها باید یادآوری شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->